Poc a poc anem recuperant les recomanacions, les il·lustracions, el ritme, lent i pausat, com ens agrada, per trobar-nos i parlar del que més ens agrada: els llibres i la literatura.

Tot i que vam passar i continuem passant moltes hores a casa i que sembli que ja ens coneixem tots els racons possibles i amagats, avui, dilluns 25 de maig, ens il·lustrem la setmana amb un interior de cases: Casa teva, casa meva, de Marianne Dubuc, amb traducció de Raquel Solà i Garcia, editat per Joventut.
Marianne Dubuc recupera un tema molt tractat a la literatura infantil, l’espai de la casa, com a refugi, com a espai de trobada, com a llar, que ja va començar la gran Rotraut Berner amb la seva magnífica pentalogia –el libro del verano, el libro del invierno, el libro del otoño, el libro de la primavera i el libro de la noche. Poder anar descobrint històries dins de la il·lustració, aquesta lectura profunda de les imatges a on cada vegada que l’obris trobaràs allò que no havies vist.
L’estil de la Marianne Dubuc és una marca registrada, i mentre anem llegint i descobrint la vida del dia a dia d’aquesta comunitat de veïns, a on el petit conill fa anys, però a on veiem una família que arriba per instal·lar-s’hi, una mare que està punt de donar a llum, uns petits ratolins entremaliats i un mussol que arriba de treballar (és ben clar que els mussols fan la seva feina en torn de nit). A més, hi ha un plus, poder trobar altres personatges que ja vam descobrir en altres lectures de la mateixa autora i també uns personatges convidats que sembla que s’hagin escapat dels contes clàssics.
Casa teva, casa meva, ens ofereix un ventall de lectures enormes, gràcies a la feina minuciosa de l’autora. I com a mediadors, ens ofereix un ventall de fils per estirar per conversar amb els infants, per parar atenció, per fer una pausa a on descansar la vista i gaudir del paisatge.
Us convidem a il·lustrar-nos la setmana amb Casa Meva, Casa Teva i aprofitem per obrir les portes de la llibreria i recordar-vos que Al·lots també és casa vostra.
Si el voleu comprar o reservar:
Casa teva, casa meva. Marianne Dubuc. Traducció Raquel Solà i Garcia. Edita Joventut
Tu casa, mi casa. Marianne Dubuc. Traducción Raquel Solà i García. Edita Juventud.